U Novom Sadu, od kada znam za taj grad,
ulazi se na prva vrata, izlazi na srednja ili poslednja. Kada vidiš da tako svi
rade, navikneš se brzo i sam. Ovo pravilo postoji u mnogim zemljama koje sam
posetila, i iskreno - nemam ništa protiv njega.
ALI! Uvek je tu jedno, ovaj put, veliko
ali!
Da bi se ovo primenilo, sam gsp treba da
ispoštuje određena pravila:
1.) Mora da se zna tačan broj
ljudi koju smeju da STOJE u autobusu. Znači, ako je to 20, onda vozač
21.putnika upućuje na SLEDEĆE vozilo, koje u idealnim uslovima stiže za koji
minut. Onda je autobus polu-pun i možemo da uđemo na prva, i izađemo na koja
god vrata se traži od nas, jer NEMA DUŽVE. Dok se ovo ne reši, i dok su
autobusi puni, krcati, natovareni, ja ne vidim kako da se pravilo o ulasku
i izlasku može poštovati.
2.) Podržavam sistem gde preko
mobilnog vidimo za koliko stanica, a na nekim linijama i minuta, stiže sledeći
autobus. ALI, trebao bi da postoji RED VOŽNJE, i da se za svaku stanicu zna,
kada koji autobus dolazi. Tačno! Kada to imamo, plus nema gužve, pravillo u
ulasku na prednja vrata čini se sasvim ok. Zar ne?
3.) Na treću stvar mi je drugarica
juče skrenula pažnju! Svakodnevno slušam ekipu iz gsp-a koja nam priča da je
cena mesečne karte džabe, i da svi treba da budemo srećni zbog nje. Ovako, PUNO
ljudi radi na crno. Ne svojom voljom! Istima se ne plaća prevoz, te sami iz
džepa treba da izvade i da plate kartu, a puno je i onih koji jesu prijavljeni,
ali im gazde ne daju za prevoz, već im to ulazi u platu, pa im je 2700,00,
koliko je mesečna karta za zaposlene, velika cifra. NE zaboravimo NOĆNI prevoz,
koji se naplaćuje svakome ko uđe u autobus, a verujte mi da je to mnogo
ljudi!, i karta košta (u jednom smeru) 120, ili 180 dinara, zavisi od pravca.
Malo je? Treba svi da platimo kartu, za to sam sto posto. Ali, hajde da se
sagleda šira slika, i da se uvidi da je i sadašnja cena mnogima velika, i da o
poskupljenju više niko ne govori.
Ja vidim promene. Na bolje! Trole
su super, novi tramvaji pristižu. I ne mogu da zaboravim prevoz 90., ali isto
tako mislim da ne može stalno to da nam bude reper. Želim da se vozim javnim,
gradskim prevozom, i ne mislim da svi u centar treba da idemo kolima. Želim da
se znaju pravila ponašanja u javnom prevozu, i želim da ih poštujem. ALI, opet
to čuveno ali, mora još mnogo toga da se uradi u okviru samog prevoza da
bi se došlo do toga - na koja vrata ulazimo. Mora da se krene od početka, od
fundamentalnih stvari, a ne od glazure. I zato mislim da su ljudi revoltirani
ovom novinom.
Toliko od mene :)
Metro nam je neophodan!
ReplyDeleteApsolutno se slažem Darko!
ReplyDeleteevo i ja da doprinesem ovoj temi...
ReplyDeletene bih pisao ovde jer sam dosta toga objasnio na sledecoj stranici:
http://blog.jakobdesign.com/?id=13
evo i ja da doprinesem diskusiji:
ReplyDeletehttp://blog.jakobdesign.com/?id=13
Radikalno, nema šta! :)
ReplyDeleteSvakako nešto mora da se uradi, a mislim da smo suviše istrošeni u višedeceniskom trošenju na menjanje stvari, na bolje, da smo generalno - odustali...
Ta fora da se sa mobilnog vidi za koliko stanica bus stize do tvoje stanice, bar u mom slucaju se pokazala kao sveopsta smejurija:
ReplyDeletehttps://plus.google.com/u/0/photos/104659828707014735189/albums/posts/5758428874522626962
Hahahaha, Darko, nasmeja me! :)
ReplyDeleteKoji je epilog, naišao neki kome ne radi GPS? :)Ili si ipak išao peške?
Hit!
Peške, taman dobro doslo za kondiciju...ko jos moze da saceka 61-u stanicu 708-ce sem Milana Krkobabica:)
ReplyDeleteHahaha!
ReplyDeleteJa ću tek danas osetiti čari novih pravila!
Samo da se ne zbunim na koja vrata da uđem.. ;)
Samo se pazi, kod Sajma je uočen čovek je greskom usao na srednja vrata, i od tada mu se gubi svaki trag...
ReplyDeleteUstvari....pronadjen je:
ReplyDeletehttp://goo.gl/Qvb1B
Jooooooooj, koji crnjak!!
ReplyDeleteJa ušla na srednja, i evo me, još živa!
A čujem da na početnim otvaraju samo prednja, te se stvara red, poput devedesetih! Jaoj meni!
SLedeci korak je da se mora ulaziti iskljucivo skacuci na levoj nozi sa povezom na ocima i to UNAZAD!
ReplyDelete