Monday, April 29, 2013

EVO ŠTA JE ZA MENE PATRIOTIZAM, A UJEDNO I BREND SRBIJE!



  Imala sam zadovoljstvo i sreću da čujem ovu priču, priču o sjajnim momcima iz Srbije, sjajnim kuvarima i takmičarima, koji nas i našu zemlju predstavljaju u svetu na najbolji mogući način! Oni su napravili nešto što u istoriji naše zemlje niko nije, imaju divan entuzijazam, i nastavljaju dalje, da osvajaju svet, u ime ove zemlje, u naše ime. Prenosim vam u ovom tekstu njihovu priču!

  Članovi Asocijacije šefova kuvara Srbije, okupili su se i krenuli na Gastronomski festival u Istambulu, u februaru ove godine, i vratili se sa 33 medalje! Najveći uspeh je što su uzeli zlato u najtežoj disciplini, u takozvanom „Black box-u“, ili Grand prixu festivala! Dotadašnji najveći uspeh naših kuvara bilo je srebro.

  Naime, te 33 medalje, od kojih je 15 zlatnih, uzeli su u različitim kategorijama, u borbi sa 28 drugih zemalja. Poslednji dan, kako je najčešće i običaj, trojica najhrabrijih ušli su u, meni toliko interesantan, „Black box“. Jovica Jovičić, koga ovih dana gledamo u novim epizodama „Paklene kuhinje“, Jovica Đurđević, koji je pekao zanat u Švajcarskoj i Nebojša Veselinović Neša, šef kuhinje hotela „Best Western Šumadija“, i moj prijatelj preko koga sam čula sve ovo.

                                                     Moj prijatelj Neša Veselinović

  Uz punu salu, publiku koja je na nogama, uz navijanje i uzavrelu atmosferu, ova tri momka su imala zadatak da u 10 minuta sastave ceo jelovnik, na engleskom, u okviru koga će svaki od sastojaka, koje su predhodno dobili u jednoj kutiji, upotrebiti. Nakon tih uzbudljivih 10 minuta ispoljavanja kreativnosti, imali su samo 90 minuta za pravljenje predjela, glavnog jela i dezerta. Sudije su ocenjivale sve: higijenu u „Black box-u“, iskorišćenost namirnica, ideju za jela, prezentaciju istih na tanjirima i, naravno, ukus. Momci su morali da naprave dva indentična tanjira, jedan je išao u publiku, drugi sudijama. 

  Nakon tih 90 minuta, adrenalina, razmišljanja o tome šta je preostalih 11 zemalja uradilo, sud je bio jasan, Srbija je dobila najvrednije zlato u istoriji kulinarstva!

  Cela ekipa, koja je donela 33 medalje u zemlju, imala je prosek od 26 godina. Najmlađa ekipa ikada! Od tada, usledila su još četiri festivala, još mnogo medalja, kreativnih ideja, poznanstava i napredovanja.

  Ja kada čujem ovakve stvari, uvek pomislim isto: OVO je BREND Srbije. Pametni i uspešni ljudi, koji nas predstavljaju u inostranstvu. Kada mi je drugar, sav još pod utiskom, završio celu priču o Istambulu, moje logično pitanje, a verujem da bi bilo i vaše, bilo je: ko vas je dočekao po povratku? Da li vam je država nešto pomogla, novčano? Odgovor je bio – ne. Asocijacija im je platila karte, oni su sami iskeširali za hranu, ali i za kotizacije. 60 evra je bila samo jedna kategorija, doneli su tolike medalje, pa vi računajte. Nije malo, verujete mi! Mediji su ispratili vest po dolasku, koliko su mogli, ali evo do danas, nijedan predstavnik Predsedništva ili Vlade, nije se javio, da čestita, ili da pita treba li pomoć.

                                                           To je ta ekipa!

  Vidim da im nije svejedno zbog toga, oni ne idu da predstavljaju sebe, kao pojedince, oni predstavljaju zemlju, a pomoći nigde. Međutim, bore se, nastavljaju dalje, sledeće stanice su: Budimpešta, Milano, Bazel, Moskva i ko zna gde još. Ja im želim sve najbolje, da nižu uspehe. Meni je srce puno, jer zamišljam sve te strance sa kojima su imali kontakt, i koji nakon toga o zemlji u kojoj živim, mogu da misle samo najbolje! 

Hvala im na tome! :)
 

No comments:

Post a Comment