Sunday, October 20, 2013

KAŽI VEĆ JEDNOM TO SUDBONOSNO NE!



  Stare narodne poslovice zapravo su osmišljene u današnjem duhu: kaži ono što hoćeš u 140 karaktera, neka to obuhvati suštinu i neka gađa u centar mete. Evo jedne: “Moramo jedino umreti, i roditi se goli“! 38 karaktera!

  Svi to stalno zaboravljamo. I jurimo: sami sebe, svoje rokove, podsetnike, alarme, zaduženja; precrtavamo: spiskove, liste obaveza; uzvraćamo: pozive, poruke, mailove, lajkove, tvitove, frend rikvestove; i na kraju dana – šta nam ostaje? I dalje onaj dobro poznati osećaj brige da smo nešto zaboravili. 

  Nije li ovo noćna mora 21. veka u koju svi upadamo i nikako da se iz nje probudimo?

  Čini mi se da se tek razbuđujemo kada nam se nešto ozbiljnije dogodi sa zdravljem, i da tada, kada se izmaknemo iz ludila i brzine, vidimo stvari kakve jesu, vidimo istinu: da se ništa ne mora, sem one dve stvari nabrojane u staroj narodnoj!

  To da ne moram sve da stignem naučila sam ove godine. I od tada mi je život lakši. Moj recept je: naučite da kažete ne! Iako će većina vas sada reći da postoji milion situacija u kojima ne možemo da kažemo ne, ja vam tvrdim da ima isto toliko u kojima možemo, a nismo svesni da možemo.

  Kada sam prvih nekoliko puta rekla to sudbonosno „ne“, imala sam grč u stomaku i mislila sam da ću se onesvestiti. Jer sam do tada sebe navikla da sve moram! Nakon toga, kada se to moje sudbonosno ne zapravo pretvorilo samo u odlaganje željenog da - za vreme kada meni više odgovara, i kada su ljudi na moje sudbonosno ne reagovali krajnje relaksirano i normalno, tipa: u redu je, razumemo, možemo to i za dan, dva, za mesec dana, život je najednom postao lakši.

  Nekada se “ne“ može reći šefu – ne mogu za danas, mogu za dva dana; ili prijateljima – ne mogu danas u grad, na kafu ili šta već, mogu za vikend; ili bilo kome, bitno je prepoznati momenat kada vam neko kaže: moraš to. Ne, ne moram. Ili mogu ili ne mogu, na meni je da procenim.

  Raspodelite prioritete, vidite šta je u toku nedelje zaista važno da uradite, a šta nije. Ono što nije: ili odložite ili zatražite pomoć, i shvatite da niste ni slabi, ni nesposobni ako prihvatite nečiju pomoć. I naravno, odvojite slobodno vreme za sebe kad god osetite potrebu.

  Ovo je moj recept za smanjenje stresa u životu, koji je vaš? :)

No comments:

Post a Comment