Sunday, September 16, 2012

AGROBANKA, ILI MAZANJE OČIJU?

  Ja ne pratim ovu aferu oko Agrobanke, kao što nisam pratila ni onu situaciju kada su Džajića hapsili.

  Ne kažem da tu nema razloga da se diže prašina, ali smatram to posebnom vrstom manipulacije, demagogije, i mazanja očiju. To su, po mom mišljenju, žrtvena jagnjad.

  Mislim da svako od nas zna barem 10 firmi u gradu, i šire, u kojima nešto oko poslovanja ne štima, u kojima se krši zakon. Da li radnici nisu prijavljeni, ili su prijavljeni na minimalac a ostalo dobijaju na ruke, ili jednostavno ne postoji plaćanje za prekovremeni rad, ili se otpuštaju trudnice, ili bilo koji drugi oblik nipodištavanja radnika. 

  Pa, ako svi mi to znamo, kako je moguće da oni koji su zaduženi da takve ljude privedu pravdi, to ne znaju?


  Takođe, kao  što svi to vidimo, tako svi o tome ćutimo i niko ne prijavljuje onima kojima bi trebalo. Što? Ja sam dugo smatrala da svi ćutimo zbog straha od gubitka posla. Ono, ćutimo i radimo, ili gledamo naše poznanike kako ćute i rade. Ali, skoro sam shvatila da nije u tome stvar. Mi jednostavno NE VERUJEMO da bi se išta promenilo! Čemu onda prijavljivanje nekoga od tih firmi, tj. direktora ili vlasnika. Zašto? Zato što svi duboko verujemo da svi oni imaju „debela leđa“ i da se ništa ne bi promenilo.

  Šta su „debela leđa“? Pa, stranačka pripadnost, ili pripadnost nekom tajkunskom klanu. 

  A dokaza za ovu moju tvrdnju ima mnogo. Sigurno smo svi videli nekoga od predstavnika vlasti ili opozicije kako ulazi u zgradu firme za koju znamo da ne posluje kako valja, ili smo direktora/gazdu videli u kafiću sa nekim od političara. I šta kao, druže se, posluju zajedno, koriste usluge firme, a ’vamo niko ne zna šta ta firma radi svojim radnicima? Čak i da ne postoje ovako jasni dokazi, niko ne može da me ubedi da firma može GODINAMA da krši zakon, a da još uvek postoji. I da pri tom odlično zarađuje. Ta „leđa“ su onda veoma debela.


  ZATO, molim vas, nemoj niko više da nam maže oči pojedinim žrtvenim jagnjadima, niti da neke tamo pojedince gledamo na stubu srama. Dok neko ne izađe pred nas sa spiskom od NAJMANJE 100 FIRMI, za koje se pri tom nećemo iznenaditi što su tu, koje su prekršile zakon, i ne stavi iza rešetaka njihove vlasnike i suvlasnike, sve drugo je smešno! I odbijam da pratim takve „afere“. Ovo se odnosi i na ovu, i na prošlu, i na svaku sledeću vlast koja ovako nešto ne uradi.

Toliko.

P.S. Obećala sam sebi blog u kome neće biti "teških tema". Ali ovo je bilo jače od mene!

No comments:

Post a Comment