Saturday, September 1, 2012

MAMA, VIDI ME! ILI, FENOMEN REALITY EMISIJA!


  Nećete verovati, ali ja smatram da pojava mnogih realitija - uopšte nije tako loša! Za narod, naravno! Mislim da postoje mnogo lošije varijante kupovine socijalnog mira: stalno serviranje crne hronike, stavljanje pojedinaca i njihovih života na stub srama poput žrtvenog jagnjeta, manipulacija politikom i tako dalje.

  Dok ljudi gledaju reality, mogu da vide poznate baš onakve kakvi oni zapravo jesu: obični ljudi, kao i svi drugi. Nema hiljadu i jednog fotošop filtera, nema laži o idealnim porodicama, i idealnim odnosima sa decom. Gledaoci, lepo shvataju, da sve ono što se dešava u njihovoj kući, u njihovoj komunikaciji sa bližnjima, postoji i u kući njihovih „idola“. Mislim da je to korisno. Još ako gledaoci uvide da je život i odnos sa partnerom koji oni imaju skladniji, mirniji, i harmoničniji od života poznatih ličnosti, a da su im deca vaspitanija od dece ljudi sa malih ekrana – na konju smo svi! „Win win“ situacija!

  Ono što NE razumem jeste kako IKO pristane da učestvuje u reality emisijama? 


 
  Svi mi objašnjavaju da se to radi zbog marketinga, da se tako mnogi „iz mrtvih“ vraćaju u žižu javnosti, da obnavljaju svoje karijere, da posle toga lakše prodaju: albume, koncerte, filmove, revije, knjige, slike, i tako redom. Ali ja i dalje tvrdim da postoje mnogi drugi načini da se dođe do istog cilja! Mada, možda bi drugim putem bilo sporije. Čak i ovi koji nisu poznati, a žele da budu, mogu da izaberu milion drugih sredstava da to postanu. 

  ŠTO bi iko želeo da ga cela nacija, a i dijaspora, gleda dok pere zube, razbuđuje se još krmeljivih očiju, presvlači i razmišlja koji će se deo tela videti na Tv-u, a koji ne? Zašto bi iko pristao da deli spavaću sobu, nekada i krevet, sa nepoznatim ljudima? Što bi iko potpisao dozvolu da kamera prenosi njegova nervna rastrojstva, suze, histerije? Da svi gledaju kako neko kuva neuspešna jela, kako pere sudove, riba kupatilo i slično? Jednostavno ne razumem.

 
  Da li se tu radi o vrsti fetiša, o želji za popularnošću koja je ispred svega, i po cenu svega, ja ne znam. Moram da priznam da me je dirnulo kada sam čula da je par ljudi otišlo u reality da bi na brz način skupilo pare za skupu operaciju, za nekoga ko im je blizak. To mi zvuči kao jak i opravdan razlog odlaska u ovakve emisije. Bilo je i priča da neki sa tim novcem rešavaju stambeno pitanje, jer navodno ne postoji drugi izlaz (da li?). I to mi je još ok. Sve drugo - smatram čistom lenjošću: dolaze negde gde ništa ne rade (izuzimam kućne poslove, mislim na posao-posao, mada ima formi realitija u kojima se ni kućni poslovi ne obavljaju), kaplje lova svaki dan, a može da se desi da se osvoji i glavna, ne mala, premija!

  Doduše, ostavljam mogućnost da ja grešim. I da ne razumem suštinu. Kao što ne razumem ni koncept Playboy zečica. A to je izgleda neki bunt, vrsta nudizma, vrsta ženskog feminizma, i borbe za samostalnost, i za moć. Možda je i reality tako nešto? A možda ni slikanje za playboy nije ovo što sam nabrojala?

  Bilo kako bilo, da li je reč o fenomenu, fetišu, ili nečem trećem, nama se bliži jesen, a sa njom i sezona reality emisija. Neka nam je sa srećom! :)

  

No comments:

Post a Comment