Ko o čemu, opet ja o bus plusu, ili kako sam na
twitteru pročitala „bus minusu“.
Danas, u jednim dnevnim novinama, on line
verzija, čitam dva, na prvi pogled, nepovezana naslova. Jedan je o tome da se od
15. jula uvode kontrolori u svako vozilo, i da će napraviti
konkurs za 700 novih radnih mesta (što je jedino pohvalno u ovoj priči). Drugi
naslov je da su danas bile velike gužve u gradskom prevozu, jer je krenuo
letnji red vožnje, i umesto hiljadu trista i nešto, na ulice je izašlo oko
devetsto vozila, i toliko će ih biti celo leto. Je l' se i vama čini da ovde nešto nije u
redu?
Na početku da se odmah razumemo, ja sam za to
da svako plati kartu. Rasprava da li je ta karta skupa ili nije, besmislena je.
Tu živimo, i moramo da je platimo. Ali, to famozno ali. Volela bih da neko, kao
predstavnik grada, izađe i kaže: od sada će biti kontrolor u svakom vozilu, to
znači da više niko ne može da se švercuje (inače tvrde da se 50% građana
švercuje), od 15. juna do 15. decembra (period od 6 meseci), sa tim povećanjem
zarade od 50%, mi ćemo kupiti toliko i toliko novih vozila. Ili neka kaže bilo šta
slično. Neki plan, neka akcija.
To konstantno tešenje kako je devedesetih bilo
strašno, a sada je bolje, je besmisleno. Tada je bio rat, tada su bile
sankcije, dobro smo danas i normalni. Ali, opet to ali, od tada je prošlo 13
godina (slovima trinaest), je l' moguće da ne može da se napravi biznis plan i
rebalans budžeta, i da se, kao što se obnovio vozni park trolejbusa, obnovi i
autobuski?
Ja protestvujem na svoj način. Krećem ranije,
što češće mogu, i ne ulazim u autobuse koji su još pre nekoliko decenija
trebali da odu u penziji. Ako bi to svi radili, oni bi bili prazni, pa ne bi
bilo svrhe ni da izlaze na ulice. Naravno, ja razumem da ljudi žure, da nemaju
nekada to dodatno vreme, ali eto, ovo je moj vid protesta, i predlog svima vama
da radite isto.
I ako ovo nekada, iakada, bilo kada, bude
čitao bilo ko, iko, neko, iz gradske vlasti, neka zna da u svakom civilizovanom
gradu u Evropi postoji sistem po kome se jedna karta kuca, i narednih sat
vremena može da se preseda besplatno. Ili se ne naplaćuju karte nakon što se prekorači
dnevni limit (obično je razumna cena, i ta ušteda znači). Ali, hiljaditi put to
ali, kod nas ne. I svaki put crvenim pred strancima kada im objašnjavam da toga
ovde nema.
Iskreno se nadam da će se stvari menjati na
bolje, i da neću opet biti izazvana da na blogu pišem o bus plus sistemu.
Nada umire poslednja.
Pismenosti malo! Ovde postoji mali milion stilskih, pravopisnih i gramatičkih grešaka.
ReplyDeleteThis comment has been removed by the author.
ReplyDeleteBlog je mesto gde iznosimo užarene stavove, često vrlo brzo pišemo, nemamo lektora, i sigurno da mogu da se potkradu greške. Žao mi je ako Vam one toliko smetaju.
DeletePozdrav!